مقام طالبان می‌گوید برخی کشورهای منطقه «بی‌فرهنگ» هستند

ولی‌گل جواد؛ رییس امور فرهنگی طالبان در شهرداری کابل گفته‌است که برخی کشورها در منطقه نسبت به زبان خود، به دیگر زبان‌ها اولویت می‌دهند و تاکید کرده که این نشانه بی‌فرهنگی آن‌ها است.

آقای جواد این سخنان را امروز یکشنبه، 6 عقرب در نشست کمیته نظارت این گروه بر تابلوهای شهری و نمایندگان سکتور خصوصی بیان کرده و افزوده‌است: «ما در منطقه، خود را با آن کشورها مقایسه نکنیم که بی‌فرهنگ و بی‌تاریخ هستند».

او در ادامه گفته که برخی از کشورها در منطقه نسبت به زبان خود، به دیگر زبان‌ها اولویت می‌دهند. این مقام طالبان تصریح کرد: «اولویت‌دهی به زبان‌های بیگانه دلالت بر بی‌فرهنگی یک کشور دارد.»

ولی گل جواد گفت که مردم افغانستان دارای فرهنگ غنی و زبان‌های شیرین هستند و تاکید کرد که افغانستان فرهنگ و تاریخ طولانی دارد و نیازی نیست که با «عقب‌زدن زبان‌های کشور»، به زبان‌های خارجی اولویت داده شود.

طالبان در حالی بر استفاده از کلمات زبان‌های رسمی در افغانستان تاکید می‌کنند که این گروه طی چند سال حاکمیت خود حساسیت شدید خود را با زبان فارسی نشان داده‌اند. این گروه طی این مدت تابلوهایی را که در آن واژه‌های فارسی از جمله دانشگاه نوشته شده بود، حذف کرده و به جای آن تابلوهایی با زبان پشتو و انگلیسی را جایگزین کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *