رسانه هندی: انتقال مبلغان لشکر طیبه به افغانستان بازی خطرناک پاکستان است

گزارش‌ها حاکی است که پاکستان مبلغان لشکر تروریستی طیبه را به افغانستان، به خصوص کابل فرستاده‌ تا به تبلیغات مذهبی بپردازند. هفته‌نامه هندی ریپابلیک می‌گوید که این اقدام یک بازی خطرناک به منظور ترویج ایدئولوژی افراط در افغانستان است.

به نوشته هفته‌نامه هندی ریپابلیک گزارش‌ها نشان می‌دهد که پاکستان «واعظان» وابسته به سازمان تروریستی لشکر طیبه (LeT) را برای تندرو کردن کابل می‌فرستد.

این در حالی است که پیش از این نیز روند سبز افغانستان (AGT)، یک نیروی مقاومت ضد طالبان، ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد چگونه مبلغان به اصطلاح پاکستانی در تلاش برای رادیکالیزه کردن و شستشوی مغزی مردم کابل بودند.

اخیرا ویدئوی در ایکس منتشر شد که نشان می‌دهد مبلغان پاکستانی در مکاتب کابل تبلیغ می‌کنند و به زبان اردو صحبت می‌کنند و این ویدئو پاکستان را به دلیل «حضور اجباری مبلغان و مشاوران پاکستانی در مدارس کابل» فراخوانده است.

واحد اطلاع‌رسانی روند سبز افغانستان (ورشو) فیلمی از حضور اجباری مبلغان و مشاوران پاکستانی در مدارس کابل به دست آورده که نمونه‌ای از آن را منتشر کرده است.

گفته می‌شود که این مبلغان، معلمان و مدیران را مجبور می‌کنند که به سخنرانی‌های مذهبی به زبان اردو گوش دهند که توسط مترجم افغان به پشتو ترجمه می‌شود.

این مبلغان اعضای لشکر طیبه هستند که جزء نیروهای غیر رسمی ارتش پاکستان به حساب می‌آیند.

این ویدئو منتشر شده در مکتب ابراهیم خلیل‌الله در کابل است.

این در حالی است که در گزارش سال ۲۰۲۲ سازمان ملل متحد آمده است که گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان مانند لشکر طیبه (LeT) و جیش محمد (JM) به طور مداوم در حال حفاظت از اردوگاه‌های آموزشی در ولایات افغانستان هستند.

در گزارش سازمان ملل متحد نیز آمده است که برخی از افراد این مراکز تروریستی مستقیما تحت کنترل طالبان اند.

مطالب مرتبط