حماس از راکت‌باران سنگین تل‌آویو خبر داد

پس از آن که رسانه‌های اسرائیلی ظهر امروز از شنیده شدن صدای انفجار پس از آژیر خطر حمله راکتی در تل‌آویو، پایتخت این کشور گزارش دادند، شاخه نظامی گروه حماس اعلام کرد که این شهر را راکت‌باران کرده‌است.

رسانه‌های اسرائیلی ظهر امروز یکشنبه، 26 می از شنیده‌شدن صدای چند انفجار در تل‌آویو گزارش دادند. لحظاتی پس از این گزارش‌ها گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که «موج سنگینی» از راکت را به سوی تل‌آویو روان کرده است.

در بیانیه این شاخه آمده است که این اقدام در واکنش به «کشتار غیرنظامیان (فلسطینی)» از سوی اسرائیل انجام شده است.

از زمان حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به باریکه غزه، نزدیک به ۳۶ هزار فلسطینی ساکن این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه هآرتص اسرائیل گزارش داده که راکت‌ها از رفح، در جنوبی‌ترین بخش نوار غزه، به سوی مرکز اسرائیل شلیک شده‌است. روزنامه یدیعوت آخرونوت نیز نوشت که ده راکت از باریکه غزه شلیک شد که سامانه گنبد آهنین برای رهگیری آن‌ها فعال شد و شماری موشک شلیک کرد.

سازمان امداد و نجات اسرائیل موسوم به «ماگن داوید سرخ»، اعلام کرد گزارشی در خصوص تلفات در پی این حمله راکتی دریافت نکرده و یک تن در شهر هرتسلیا «به طور سطحی» زخمی شده است.

این نخستین بار در چهار ماه گذشته است که حماس به مرکز اسرائیل حمله راکتی می‌کند. این رویداد در روز یک‌شنبه که نخستین روز کاری در هفته در اسرائیل است، در منطقه‌ موسوم به «گوش دان» که حدود چهار میلیون تن از جمعیت در آن زندگی و فعالیت کاری دارند، به وقوع پیوسته است.

مطالب مرتبط