فراخوان سازمان جهانی صحت برای کمک فوری به سیل‌زدگان

سازمان جهانی صحت خواهان کمک فوری به آسیب‌دیدگان سیلاب افغانستان شده و گفته که باید به سیل‌زدگان افغانستان کمک فوری شود.

سازمان جهانی صحت با نشر گزارشی از «وضعیت سیلاب‌های اخیر در افغانستان» برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان سیل در کشور، درخواست کمک فوری کرد.

این سازمان می‌گوید وضعیت ولایات آسیب‌دیده از سیل «بحرانی» است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل در گزارشی گفت: «وضعیت در ولایات متاثر از سیل در شمال، شمال‌شرق و غرب افغانستان همچنان بحرانی است و به بسیج فوری منابع اضافی برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه نیاز دارد.»

سازمان جهانی صحت گفته که در پی جاری شدن سیل در ولایات بغلان، بدخشان و تخار بیش از ۶۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند و هفت هزار و ۸۰۰ خانه تخریب و بیش از پنج هزار خانواده آواره شده‌اند.

این سازمان افزوده که جاری شدن سیل در هفدهم و هژدهم ماه ثور امسال ۱۰ ولسوالی در ولایت غور و هشت ولسوالی در ولایت فاریاب را تحت تاثیر قرار داده است.

براساس گزارشی که این سازمان منتشر کرده ۱۲۰ نفر در پی این سیلاب‌ها در غور و فاریاب جان باخته و صدها نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که سازمان جهانی صحت برای رسیدگی به وضعیت صحی آسیب‌دیدگان سیل‌های اخیر در بدخشان گروه‌های سیار را در ولسوالی تشکان این ولایت مستقر کرده است.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روزهای اخیر در بیشتر ولایت‌های افغانستان خسارات مالی و جانی قابل توجهی به مردم وارد کرده است.

در همین حال، اخیرا سازمان ملل اعلام کرد برای مقابله با پیامدهای سیلاب در افغانستان به ۱۴ میلیون دالر نیاز است.

مطالب مرتبط