طالبان نشرات «تلویزیون تمدن» را روز شنبه متوقف می‌کنند

تلویزیون خصوصی تمدن اعلام کرد که توقف نشرات این رسانه از سوی هیأت وزارت عدلیه طالبان تا روز شنبه هفته آینده معطل شده است. پیشتر این تلویزیون اعلام کرده بود که با ورود هیأت طالبان به دفتر این رسانه، نشرات آن تا دقایق دیگر متوقف خواهد شد.

مسوولان این تلویزیون بعد از ظهر امروز پنجشنبه، 17 جوزا گفته بودند که هیأتی از وزارت عدلیه طالبان به دفتر این رسانه آمده و قرار است نشرات آن را متوقف کنند.

اکنون در یک خبر تازه این تلویزیون که عصر امروز منتشر شد آمده‌است: «دقایقی پس از حضور هیات وزارت عدلیه جهت متوقف کردن نشرات تلویزیون تمدن، در پی تماس برخی مقامات حکومت سرپرست [طالبان]، هیات مذکور اعلام کرد که توقف نشرات تلویزیون تمدن تا روز شنبه معطل شد».

همزمان منابعی از این رسانه گفته‌اند که موضوع توقف نشرات این رسانه با وساطت ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان تا روز شنبه به تعویق افتاده است و پخش برنامه‌های این تلویزیون فعلا ادامه دارد.

وزارت عدلیه طالبان تا کنون درباره هجوم به دفتر تلویزیون تمدن در کابل و دلیل متوقف کردن نشرات آن چیزی نگفته‌است.

پیشتر گروه طالبان نشرات تلویزیون‌های نور و بریا مربوط به حزب جمعیت و حزب اسلامی را متوقف کرده بودند و دلیل آن را «تخطی از اصول رسانه‌ای» عنوان کرده بودند.

تلویزیون خصوصی تمدن در سال ۱۳۸۵ خورشیدی توسط محمدآصف محسنی؛ از مجتهدان شیعه و رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان تاسیس شد و محتوای نشراتی آن بیشتر مسایل آموزشی مذهب تشیع است.

مطالب مرتبط