حمایت بلوچستان پاکستان از ممنوعیت تردد بدون سند در مرز اسپین‌بولدک

ایالت بلوچستان پاکستان از ممنوعیت تردد بدون سند در مرز چمن‌-اسپین‌بولدک حمایت کرده و گفته که آزادی تردد در مرز چمن فعالیت‌های تروریستی را تسهیل کرده بود.

میر ضیا الله لنگاو؛ وزیر داخله ایالت بلوچستان پاکستان، امروز یک‌شنبه، ۲۰ جوزا، گفته است که سیاست تردد آزاد و بدون سند در گذشته فعالیت‌های تروریستی را در پاکستان تسهیل کرده بود.

پس از درگیری اخیر میان نظامیان پاکستانی و معترضان در مرز چمن که منجر به زخمی شدن ۲۵ تن شد، حکومت محلی بلوچستان از ممنوعیت تردد بدون سند در مرز چمن‌-اسپین‌بولدک حمایت کرد.

براساس گزارش اکسپرس تریبون، وزیر داخله ایالت بلوچستان پاکستان تأکید کرده که در مورد تحرکات [شبه‌نظامیان] از افغانستان و گذرگاه چمن‌-اسپین‌بولدک شواهدی در دست دارد که حمایت از سیاست منع تردد بدون پاسپورت و‌ ویزا را الزامی می‌کند.

این مقام‌ محلی ایالت بلوچستان همچنان برخی از احزاب سیاسی محلی را به تشدید اعتراضات مردمی و افزایش بن‌بست متهم می‌کند.

لنگاو از مردم بلوچستان خواست که برای حل مشکل‌شان به دنبال راه‌حل سیاسی باشند و از ایجاد ناآرامی در این ایالت، خودداری کنند.

این در حالی است که چهارشنبه هفته گذشته، گردهمایی معترضان و نظامیان پاکستان و گفتگو درباره سیاست ممنوعیت تردد بدون اسناد در مرز چمن، به خشونت کشیده شد.

براساس گزارش‌ها دست‌کم ۲۵ معترض در پی شلیک مستقیم نظامیان پاکستانی در منطقه «کوژک غره» مرز چمن، زخمی شدند.

دولت پاکستان حدود هشت ماه پیش، مرز چمن‌-اسپین‌بولدک را به روی باشندگان دو طرف که ویزا و‌ پاسپورت ندارند، بست.

مطالب مرتبط