فاکس‌نیوز: افغانستان زیر سلطه طالبان بهشت امن تروریست‌ها است

به دنبال نشر گزارش‌های اخیر مبنی بر پرورش و آموزش شبه نظامیان القاعده در افغانستان، فاکس نیوز با نشر گزارشی هشدار داده است که افغانستان تحت حاکمیت طالبان «بهشت امن تروریست‌ها» است.

فاکس نیوز با اشاره به گزارش اخیر مجله لانگ وار ژورنال در پیوند به پیام اخیر رهبر القاعده مبنی‌ بر دعوت جنگجویانش به افغانستان، گزارش داده است که افغانستانِ زیر اداره طالبان «بهشت امن برای تروریست‌ها» است.

بیل روجیو؛ سردبیر مجله لانگ وار ژورنال به فاکس نیوز گفته: «پیام اخیر سیف العدل، رهبر القاعده به جنگجویانش، رسما افغانستان را به عنوان پناهگاه امن تروریست‌ها معرفی می‌کند».

طالبان پیش از این حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان زیر اداره شان را رد کردند.

اما فاکس نیوز در این گزارش گفته است که این پیام رهبر القاعده، «واضح‌ترین نشانه» آمدن اعضای خارجی شبکه القاعده به افغانستان، پس از برگشت طالبان به قدرت در این کشور است.

این شبکه خبری همچنین گفته است که شبکه القاعده در ۱۰ ولایت افغانستان «مراکز آموزشی، مدارس مذهبی، سکونت‌گاه‌ها، انبار سلاح و مرکز عملیات رسانه‌ای» دارد.

در این گزارش آمده: «القاعده با استفاده از این مراکز و امکانات تسلیحاتی و نظامی، قصد دارد به غرب حمله کند».

فاکس نیوز همچنین گفته است که القاعده کمپ‌های آموزشی «تروریستی» را در ۳۴ ولایت افغانستان ایجاد کرده است.

لانگ وار ژورنال پیش از این در گزارش‌اش گفت: «زیرساخت‌ها و پناهگاه امن شبکه القاعده در افغانستان به این گروه تروریستی این فرصت را می‌دهد؛ تا از فراخوان سیف العدل برای مهاجرت حامیانش به افغانستان استفاده کند».

در بخش دیگر گزارش فاکس نیوز همچنین آمده است که رهبر القاعده اخیرا جزوه‌ای با عنوان «این غزه است: جنگ هستی، نه جنگ مرزی» منتشر کرده که از خشم ناشی از جنگ اسرائیل در غزه برای تشویق مردم به کسب آموزش، تجربه و دانش در مورد چگونگی انجام حملات علیه غزه استفاده می‌کند.

این در حالی است که مرکز امنیت ایالات متحده در گزارش اخیرش از وضعیت افغانستان، ظهور داعش را نیز یک تهدید بزرگ برای افغانستان و جهان عنوان کرده است.

مطالب مرتبط