دست‌کم 8 شهروند تاجیکستان به ظن ارتباط با داعش در امریکا بازداشت شدند

رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که پولیس فدرال امریکا هشت مرد تاجیکستانی را به ظن ارتباط با گروه تروریستی داعش، در شهرهای نیویارک، لس‌آنجلس و فیلادلفیای این کشور بازداشت کرده‌است.

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» روز سه‌شنبه، 22 جوزا از قول منابع مطلع گزارش داد که مظنونان تحت نظر گروه ضربت ضد تروریزم اداره تحقیقات فدرال یا پولیس فدرال امریکا معروف به «اف‌بی‌آی» بودند و توسط پرسنل اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده، دستگیر شدند.

دو مقام مطلع از این پرونده گفته‌اند که این هشت نفر از طریق مرزهای جنوبی امریکا وارد این کشور شده‌اند و هنگام ورود به خاک ایالات متحده تحقیقات نشان می‌داد که سوء‌سابقه ندارند.

این مقامات تاکید کرده‌اند، حداقل دو نفر از این افراد در بهار سال ۲۰۲۳ وارد خاک امریکا شدند و یکی دیگر از آن‌ها در چارچوب یک برنامه دولت امریکا برای مهاجران و درخواست پناهندگی وارد ایالات متحده شده است.

سه منبع مطلع به شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفته‌اند، گروه ویژه ضد تروریزم اف‌بی‌آی از یک تهدید بالقوه تروریستی که منشا آن در اروپای مرکزی است آگاه بوده و به عنوان بخشی از این تحقیقات، نظارت بر این افراد را آغاز کرده بود.

یک مقام ارشد دولت امریکا هم در این زمینه گفته است، اف‌بی‌آی به مدت چندین ماه این افراد را زیر نظر داشت و فعالیت‌های آنها را نزدیک دنبال می‌کرد.

طبق این گزارش، افراد بازداشت شده «هنوز به ارتباط یا توطئه تروریستی متهم نشده‌اند».

مطالب مرتبط