طالبان: امریکا می‌تواند سفارت خود را در کابل بازگشایی کند

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان می‌گوید که این گروه به هیچ کشوری برای بازگشایی سفارتش در کابل از التماس و تضرع کار نمی‌گیرد. او در عین حال تاکید می‌کند که کشورها به شمول امریکا می‌توانند برای فعال کردن سفارت خود در کابل با این گروه در تماس باشد.

آقای مجاهد این سخنان را امروز سه‌شنبه، 29 جوزا در یک پیام ویدیویی بیان کرده و افزوده که هیچ مانعی برای بازگشایی سفارت‌خانه‌های کشورها در کابل وجود ندارد.

او گفته‌است که هر کشوری به شمول امریکا اگر خواسته باشند می‌توانند سفارت خود را در کابل فعال کنند و از راه‌های دیپلوماتیک با طالبان در تماس باشند.

آقای مجاهد افزوده است که در حالِ حاضر بیشتر از شانزده سفارت خانه در کابل فعال است و امنیت شان تأمین می‌باشد.

او افزوده که در حال حاضر «امنیت در افغانستان تامین است» و سفارت‌خانه‌های بیشتر از 16 کشور در کابل «بدون هیچ مشکل» فعال است.

این مقام طالبان گفته که حکومت این گروه خواستار «تعامل نیک» با همه کشورها است و کشورهای منطقه و جهان می‌توانند «به‌جای گزینه‌های فشار، راه تعامل را به پیش بگیرند».

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان هیچ کشوری حاضر نشده حکومت این گروه را به رسمیت بشناسند و بسیاری کشورها به رسمیت شناختن این گروه را مشروط به رعایت موازین حقوق بشری و تشکیل حکومت همه شمول از میان همه اقوام افغانستان کرده‌اند؛ موردی که طالبان به هیچ‌صورت به پذیرش آن حاضر نشده‌اند.

مطالب مرتبط