طالبان: افرادی در سازمان ملل می‌خواهند افکار عمومی را درباره نشست دوحه منحرف کنند

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان گزارش اخیر ریچارد بنت؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان را رد کرده و می‌گوید که برخی از اعضای سازمان ملل به ویژه گزارشگر ویژه این سازمان برای افغانستان، تلاش می‌کنند اذهان را درباره نشست سوم دوحه منحرف کنند.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان امروز چهارشنبه، ۳۰ جوزا در واکنش به گزارش ریچارد بنت؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان گفت که آنها در سازمان ملل همواره سعی می‌کنند تصویر «بدی» از افغانستان ارائه کنند.

سخنگوی طالبان تاکید کرده که برخی کشورهای عضو سازمان ملل با ارائه تصویری به گفته او «بد» از افغانستان تحولات عمده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

مجاهد افزوده که طالبان از موضع حمایتی برخی کشورها در شورای حقوق بشر سازمان ملل قدردانی می‌کند.

او تاکید کرده: «این یک واقعیت است که باید تعامل مثبت و سازنده با امارات اسلامی انجام شود.»

گزارشگر ویژه سازمان ملل برای افغانستان روز سه‌شنبه با ارائه گزارش خود درباره افغانستان گفت که تبعیض سیستماتیک و نهادینه‌شده در این کشور و طرد زنان توسط طالبان باید وجدان بشریت را تکان دهد.

بنت حذف زنان از حوزه عمومی و محرومیت آنها را از آموزش و کار «جنایت علیه بشریت» خواند و از جامعه جهانی خواست آپارتاید جنسیتی در افغانستان را به رسمیت بشناسند.

آقای بنت همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا از مشروعیت‌بخشی و عادی‌سازی روابط با طالبان دست بردارد.

او گفت که جامعه جهانی در نشست دوحه سوم با طالبان به عنوان یک حکومت مشروع برخورد نکند.

نمایندگان اکثر کشورها در این نشست سیاست‌های طالبان در قبال زنان را محکوم کردند و از این گروه خواستند محدودیت‌ها بر زنان را لغو کند.

مطالب مرتبط