نخست‌وزیر جدید بریتانیا برنامه اخراج پناهجویان به رواندا را لغو کرد

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که کی‌یر استارمر؛ نخست‌وزیر جدید بریتانیا در اولین روز کارش‌اش برنامه اخراج پناهجویان به رواندا را لغو کرد.

روزنامه تلگراف روز جمعه، ۱۵ سرطان گزارش داد که کی‌یر استارمر؛ نخست وزیر جدید بریتانیا در اولین روز کاری‌اش برنامه انتقال پناهجویان «غیرقانونی» به رواندا را لغو کرده است.

یک مقام حزب کارگر این موضوع را به تلگراف تایید کرده است.

روزنامه تلگراف به نقل از منابع خود در حکومت جدید گزارش داده: «طرح محافظه‌کاران برای اخراج مهاجران غیرقانونی به رواندا عملا مرده است.»

حزب کارگر در کارزارهای انتخاباتی‌اش وعده داده بود که در صورت پیروزی این طرح را لغو خواهد کرد.

در همین حال، وزارت داخله بریتانیا از ایجاد راه‌حل بدیل برای جلوگیری از ورود مهاجران «غیرقانونی» به خاک بریتانیا خبر داده است.

ایوت کوپر؛ وزیر داخله جدید بریتانیا روز گذشته اعلام کرد که یکی از اولین وظایف حکومت جدید «حفظ امنیت» مرزهای بریتانیا است.

او گفت که در دیدارهای اولیه خود با مقام‌ها، ایجاد یک فرماندهی جدید امنیت مرزی را در اولویت قرار خواهد داد.

برنامه اخراج مهاجران «غیرقانونی» ابتدا توسط حکومت بوریس جانسون؛ نخست‌وزیر سابق محافظه‌کار مطرح و سپس از سوی حکومت لیز تراس و ریشی سونک نیز دنبال شد.

براساس این طرح، بریتانیا تاکنون ۲۷۰ میلیون پوند به رواندا پرداخته تا از مهاجران «غیرقانونی» مقیم بریتانیا پذیرایی کند، اما گفته شده تاکنون هیچ مهاجری به‌ گونه اجباری به رواندا منتقل نشده است.

مطالب مرتبط