سفر یک عضو گروه تروریستی احرار الشام به آمریکا

یکی از افراد ارشد گروه تروریستی احرار الشام که با گروه القاعده ارتباط داشته با پاسپورت یکی از کشورهای اروپایی، سفری کوتاهی را به آمریکا داشته است.

احرار الشامبر اساس گزارش روزنامه آمریکایی «مچ کلاچی» به تاریخ( 22 ماه می)  خبری را افشا کرده است که یک تن از افراد ارشد احرار الشام که با القاعده نیز ارتباط دارد با پاسپورت اروپایی در سفر کوتاهی وارد آمریکا شده است که این سفر وی پرسش‌هایی را راجع به یافتن شرکایی جدید دولت اوبا برای بحران در سوریه به وجود می‌آورد.

در این گزارش آمده است که مدیر روابط خارجی احرار الشام معروف به لبیب النحاس در ماه دسامبر سال گذشته چند روز را در واشنگتن سپری کرده است.

بربنیاد این گزارش به احتمال زیاد مقام‌های امنیتی دولت آمریکا از سفر النحاس به این کشور مطلع بوده اند زیرا سازمان استخباراتی آمریکا از سال‌ها پیش در جستجو و دریابی تحرکات  گروه احرار الشام بوده است.

ورود این فرد وابسته به گروه احرار الشام به آمریکا در حالی‌ انجام شده که این کشور با فشارهای سیاسی برای جلوگیر از ورود افرادی که روابطی با گروه‌های تروریستی دارند مواجه است.

در همین حال یک منبع در میان معارضان سوری در مورد این موضوع گفته است: سفر النحاس به واشنگتن نباید جای تعجب باشد زیرا این گروه از جمله‌ گروه‌های درج شده تروریستی در فهرست آمریکا نمی‌باشد. از سوی دیگر، النحاس برای نشست با هیچ‌یک از مسئولان آمریکایی برنامه‌ریزی نکرده بلکه می‌خواسته با یک «طرف سوم»، که بتواند «بر تصمیم‌گیرندگان تاثیر بگذارد»، گفت‌وگو کند. در حالی‌که منابع دیگر اعلام کرده‌اند که النحاس در این صدد بوده که با برخی از محققان و کارکنان گروه‌های فشار (لابی‌ها) دیدار کند.

در این گزارش آمده است که وزرات خارجه آمریکا از آمدن النحاس به این کشور اظهار بی‌خبری کرده است و به دادن پاسخ به این‌که آیا از آمدن این فرد وابسته به گروه احرار الشام به آمریکا مطلع بوده است یا نه خودداری کرده است.

 

مطالب مرتبط